Zoekwoordanalyse, website audit en het creëren van backlinks. Door het SEO proces in deze 3 onderdelen te verdelen is het mogelijk om een sterke online aanwezigheid van uw bedrijf tot stand te brengen. Met behulp van software wordt per onderdeel een uitgebreide rapportage met adviezen gegenereerd. De rapportages met deze adviezen kunnen gebruikt worden om uw website te verbeteren en SEO vriendelijker te maken.

Zoekwoordanalyse

Hoe vind je zoekwoorden en hoe kies je de juiste zoekwoorden. Welke zoekwoorden en zinsdelen (long tail keywords) kiezen we als optimale mix. Welke keywords kunt u gebruiken in de verschillende pagina’s van uw website om hoger in de ranking van Google te komen. U heeft waarschijnlijk wel een paar zoekwoorden in gedachten waarmee u hoger in de zoekresultaten zou willen komen. Dit zijn dingen als uw producten, diensten of andere onderwerpen die u op uw website aanbiedt. Maar zijn dat ook de zoekwoorden waarmee uw klanten online zoeken? Daarvoor moet eerst een uitgebreide zoekwoordanalyse worden gedaan om die zoekwoorden te vinden die de grootste kans bieden hoog in de zoekresultaten te verschijnen.

Content/Technische analyse

Nadat de zoekwoordanalyse is afgerond gaan we verder met de volgende stap. Door middel van een content analyse en een technische audit wordt de gezondheid van uw website gecontroleerd. Hoe beter de inhoud van de website aansluit bij de behoefte van de users, des te hoger komt de website in de ranking. Om te bepalen of de bots van de zoekmachines begrijpen waar uw websitepagina’s over gaan, de waarde van de pagina’s herkennen en erkennen en ze daarom een hoge positie in zoekresultaten geven, wordt een content- en een technische analyse van de website pagina’s gemaakt. Met behulp van deze analyses wordt bepaald hoe goed de website op dit moment is geoptimaliseerd en op welke specifieke gebieden van on-page SEO we ons moeten concentreren.

Backlinks

Backlinks zijn belangrijk om hoger in de zoekresultaten te komen. Door o.a. bij uw concurrenten te kijken welke backlinks hun websites beter maken, kan dat voor uw website bruikbare informatie opleveren. Echter niet alle backlinks zijn goed voor de ranking. Sommige zelfs schadelijk.
Om een ​​uitgebreide en nauwkeurige backlink-audit uit te voeren, wordt begonnen met het vinden van webpagina’s die momenteel een link naar uw site bevatten. De lijst met links wordt geanalyseerd. We maken een backlink-profiel met de sterke-, zwakke- en schadelijke backlinks.
Vervolgens kijken we naar de verhouding tussen dofollow- versus nofolow-links van uw website waarbij we streven naar een goede mix tussen beide vormen.
We gaan uw backlinks vergelijken met die van uw toprivalen tegen een aantal cruciale linkfactoren.
Wanneer de lijst met backlinks compleet is gaan we deze analyseren.


SEO is een effectieve manier om uw bedrijf online zichtbaar te maken zonder te adverteren. Het bezitten van een website is niet genoeg. Vindbaarheid is het sleutelwoord. Dit betekent dat uw website hoog in de zoekresultaten moet staan om uit te kunnen leggen wat uw bedrijf doet en biedt. Investeren in zoekmachineoptimalisatie is de manier om dat te bereiken. Niet alle search engine optimization is hetzelfde. SEO voor lokale bedrijven verschilt van die van een wereldwijd merk. Zoekmachineoptimalisatie is een complex vakgebied echter de betekenis ervan neemt alleen maar toe.